۸ مورد کات “برش” اساسی که هر تدوینگر باید بداند

خانه » آموزش ها » ۸ مورد کات “برش” اساسی که هر تدوینگر باید بداند
زمان : 20 اکتبر 2019 دسته بندی : آموزش ها, علم تدوین
رای دادن به نوشته

انواع مختلف برش ها (کات) که هر تدوینگر باید بداند

این برش های اساسی به هر ویرایشگر کمک می کند تا فیلم های خود را به روایتی محکم تبدیل کند.
اگر هدف شما تسلط بر هنر ویرایش است ، لازم است که در هنگام ویرایش یک فیلم یا ویدیو ، برش های اساسی را بکار ببرید. بیایید هشت مورد از اینها را مرور کنیم و به چند نمونه از آنها نگاه کنیم. برای مثالهای ذکر شده ، ما از گزیده هایی از فیلم های مختلف استفاده خواهیم کرد – اما به خاطر داشته باشید که می توانید در هر جلسه ویرایش از این برش های مشابه استفاده کنید ، خواه به صورت روایی ، مستند ، تجاری ، صنعتی و حتی انیمیشن.

۱٫ استاندارد  The Standard

برش سخت نوع اصلی برش در ویرایش است. این نوع برش هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهید از کلیپ به کلیپ و بدون هیچ نوع انتقال ، یا در جایی که از انتهای یک کلیپ به ابتدای دیگری بریده اید ، برش دهید. تنها سختی این است که (از بین تمام برش هایی که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد) این یک کمترین معنی تصویری را می دهد. برای مرور تاریخچه تدوین فیلم ، در اینجا یک فیلم عالی از فیلمساز ارائه شده است.

۲٫ پرش برش (جانپ کات) Jump Cut

برش پرش تکنیکی است که به ویراستار اجازه می دهد تا به موقع به جلو حرکت کند. نسخه اولیه این تکنیک را در Battleship Potemkin آیزنشتاین می بینیم ، جایی که این کشتی جنگی یک خمپاره را شلیک می کند و ما شاهد تخریب هستیم تا زاویه های مختلف پرش از یک به دیگری. در این نسخه اولیه پرش ، مخاطبان معاصر با شیوه جدید گذر زمان در فیلم آشنا شدند. بدیهی است که کشش را به دست آورده و یکی از پر کاربردترین انواع برش امروزه در کنار برش سخت است.

مکان عالی دیگر برای استفاده از کاهش پرش در طول مصاحبه است ، به خصوص اگر مصاحبه را با دوربین های متعدد تصویربرداری کنید. این امر به شما امکان می دهد از یک زاویه به زاویه دیگر پرش کنید بدون اینکه مخاطبی را آزار دهد. به منظور درک واقعی این نوع روش ویرایش ، در اینجا یک منبع خارق العاده از مدرسه ویدئویی Vimeo در مورد درک جهش های پرش وجود دارد.

۳٫ L Cut & J Cut

دو روش ویرایش معمول اما قدرتمند که اغلب توسط ویراستاران حرفه ای استفاده می شود. هر دو نوع ویرایش تقسیم شده ، انتقال از یک شات به عکس دیگر است که انتقال صدا و فیلم در زمانهای مختلف است. ویرایش های تقسیم معمولاً به عنوان انتقال بین فیلم ها در صحنه های انتقال مانند محو شدن (که به آن حل نیز می گویند) یا دستمال مرطوب استفاده می شوند ، زیرا به حفظ تداوم بینایی کمک می کنند.

آموزش تدوین فیلم

ابتدا ، در مورد L Cut صحبت خواهیم کرد. این تکنیک ویرایش نه تنها توسط فیلمسازان روایت استفاده می شود بلکه مورد علاقه فیلمسازان مستند و تجاری نیز قرار می گیرد. معنی L Cut این است که شما صدا را از تصویر قبلی می شنوید ، حتی اگر ما به پلان دیگری منتقل شده ایم. بنابراین ، مخاطب در حال تماشای کلیپ B است اما هنوز هم صدا را از کلیپ A می شنود.
در اینجا مثال عالی از یک برش L از باشگاه مبارزه دیوید فینچر است که در آن زمان تایلر به عنوان شخصیت های مختلف که خود را برای جنگ آماده می کنند ، قواعد را تلاوت می کند. آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که مخاطبان با صدا آشنا می شوند و پس از آن اطلاعات محیطی در مورد محیطی که صدا در آن قرار دارد به ما داده می شود. این تکنیک باعث می شود فیلم یا ویدئوی شما به طور طبیعی جریان پیدا کند و در عین حال به فضای مکانی مورد نیاز شما نیز نیاز بسیار زیادی می دهد.

باز هم ، این نوع تکنیک ویرایش برای کمک به مخاطبان درگیر در روایت با دادن اطلاعات مکانی و صوتی به آنها کمک می کند. از L Cuts همچنین برای متن متنی کردن گفتگو یا معنای عمیق تر استفاده می شود ، همانطور که در Skyfall در طول موزه با Q و ۰۰۷ انجام شد. همانطور که صحبت می شوند ، ما همچنان به نقاشی کشتی جنگی قدیمی روی دیوار می پردازیم در حالی که Q همچنان ادامه دارد. صحبت کردن ، توضیح آنچه آنها به دنبالش هستند و در ضمن ارتباط حرفه ای ۰۰۷s با کشتی جنگی در نقاشی.

J Cut در اصل برعکس L Cut است. در اینجا ما قبل از دیدن فیلم صوتی را می شنویم. بنابراین ، مخاطب در حال مشاهده کلیپ A است اما هنوز هم از شنود صوتی در حال شنیدن صدا است. این نوع برش اغلب در انواع فیلم سازی و فیلمبرداری استفاده می شود ، اما می توانید آن را در مطالب با مصاحبه مشاهده کنید.
aasoo بار دیگر منبع بزرگی را برای کاربرانی که می خواهند درک واقعی از آنچه که L و J Cuts دارند به دست آوردند ، جمع کرده است. دقیقاً مانند L Cuts ، می توانید اطلاعات بصری دیگری را به مخاطبان خود بدهید تا با گفتگوهایی که برای مخاطبان تغذیه می شود ، پیش روند. مانند فیلم زیر ، این به مخاطبان شما امکان می دهد درک بهتری از محیط شخصیت در آن داشته باشند.

۴- عمل سریع Cutting on Action

تکنیک برش اکشن یک مؤلفه بزرگ فیلم های اکشن است. البته این نوع برش را می توان در اقدامات کم انفجاری نیز استفاده کرد. ایده اصلی برش برای اکشن این است که ویرایشگر از یک شات به عکس دیگر برش می دهد و با عملکرد عکس ها مطابقت دارد. ویرایش همه مربوط به انگیزه است. هر بار که به یک عکس جدید می برید ، باید از خود بپرسید: چرا؟

وسوسه نشوید که منتظر مکث باشید و سپس قطع کنید ، مگر اینکه دلیل خوبی داشته باشید.

اگر به جای انتظار برای مکث عمل کنید ، فیلم شما جریان بهتری ایجاد می کند. یکی از بهترین نمونه های برش انگیزه ، Matrix است. کلیپ زیر را از نزدیک تماشا کنید و به طور خاص به دنبال مواردی از قطع عمل باشید. تقریباً هر برش در اواسط عمل اتفاق می افتد. این امر منجر به یک انتقال بسیار نرمتر و یک صحنه اکشن پرتنش تر می شود.

یکی از بهترین نمونه های مدرن برجسته ، برج مراقبت ترکیه توسط لئوناردو دالساندری است. این ویدئو نمونه ای عالی از نه تنها کات های سریع بلکه استفاده از ویرایش های با انگیزه برای انتقال یکپارچه بین صحنه ها است.

۵- برش  cutaways 
بریدگی مخاطب را از کنش یا موضوع اصلی دور می کند. اینها در درجه اول به عنوان قطعات گذار مورد استفاده قرار می گیرند تا به مخاطب بیننده آنچه در خارج از محیط شخصیت اصلی اتفاق می افتد را نمایش دهند. این همچنین به شما کمک می کند تا جزئیات خاصی از صحنه سازی را تأکید کرده و به شما این امکان را بدهد که به آنها معنی دهید. شما می توانید این را به وضوح در این صحنه از فیلم The Quick and the Dead جایی ببینید که سام رایمی از اسلحه سازان به ساعت روی برج حرکت می کند ، که به تنش چشمگیر کمک می کند.

راه دیگر برای استفاده از برش ها در توالی گفتگو است. نمونه بارز این اتفاق در   صحنه ای از روز تعطیل شدن فریس بوئلر است ، جایی که رونی معتقد است که با فریس صحبت می کند ، تنها با درک این که او در یک خط دیگر قرار دارد ، ملاقات کرد.

۶٫ برش متقاطع Cross-Cut

تکنیک cross-cut که به عنوان ویرایش موازی نیز شناخته می شود ، جایی است که شما بین دو صحنه مختلف که همزمان در فضاهای مختلف اتفاق می افتند ، قطع می کنید. وقتی به طور مؤثر انجام شد ، می توانید دو داستان همزمان را به طور هم زمان بگویید و اطلاعاتی که به مخاطب داده می شود کاملاً معنادار خواهد بود.

در ۱۰ سال گذشته ، احتمالاً هیچ فیلمساز دوست ندارد بیشتر از کریستوفر نولان از تکنیک متقاطع استفاده کند. او از این تکنیک در چندین فیلم استفاده کرده است و همیشه از آن برای ارتباط دادن خطوط داستانی مختلف در هر فیلم استفاده می کند. نولان در فیلم خود در سال ۲۰۱۰ ، از تکنیک متقاطع برای کمک به مخاطبان در رعایت سطوح مختلف وضعیت رویایی استفاده می کند. در حقیقت ، اغلب احساس می شود که کل فیلم فقط یک سریال طولانی است. برای نمونه ای از این برش ، بیایید صحنه معروف کنونی مبارزه با گرانش صفر را تماشا کنیم و تماشا کنید که چگونه در سطح رویایی قبلی به خدمه وانت متصل می شود.

با استفاده از این نوع برش ، باید در نحوه ساخت خطوط چند داستان خود دقت کنید. اگر به درستی انجام نشود ، مخاطب را بیشتر اشتباه می گیرید. هنگام استفاده از تکنیک متقاطع ، همیشه پیدا کردن یک جفت جداگانه از ویرایش بسیار مفید واقع شده است. این ممکن است برای شما به عنوان ویراستار حس کاملی داشته باشد ، اما ممکن است درست از ذهن مخاطبان برود. برای نمونه های دیگر این نوع برش ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به کارهای دیگر نولان نگاه کنید. او با موفقیت از این تکنیک در Memento ، The Dark Knight و Interstellar (یادمان ، شوالیه تاریک و بین ستاره ای.) استفاده می کند.

۷٫ مونتاژ Montage

Montage یکی دیگر از تکنیک هایی است که مدت زمان طولانی است ، اما به اندازه برش های قبلی استفاده نمی شود. ایده پشت مونتاژ استفاده از برش های سریع از تصاویر برای کمک به انتقال زمان یا کمک به زمینه روایت است. مونتاژ اشکال مختلفی وجود دارد ، اما یکی از مورد علاقه های ما مونتاژ ریتمیک در “خوب” ، “بد” و “زشت” است. در طول ایستادن سه مرحله ای ، کارگردان سرجیو لئون از برش های سریع مونتاژ استفاده می کند تا واکنش چهره هر سه شخصیت را به مخاطب بدهد. این کار برای افزایش تنش لحظه کاملاً مؤثر است.

همانطور که گفتیم ، مونتاژ نیز غالباً مورد استفاده قرار می گیرد تا مخاطب در گذر زمان از مخاطب کمک کند. نمونه های بسیار خوبی از این در طول تاریخ فیلم وجود دارد ، اما یکی از مورد علاقه های ما استفاده از آن در طول بچه کاراته کار اصلی است. جان جی آویلدسن از مونتاژی استفاده می کند تا به سرعت از طریق مسابقات کاراته به ما نشان دهد که شخصیت های اصلی پیشرفت می کند و همچنین پیشرفت کسانی که در نهایت با آنها روبرو خواهیم شد.

۸٫ مچ کات Match Cuts

مچ کات تکنیک تطبیق حرکت یا فضای دو محیط مخالف با هم است. این روش سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی می خواهید روایت را به حرکت درآورید ، موثرترین است ، اما باید راهی برای اتصال یکپارچه آنها به یکدیگر پیدا کنید. دو فیلم خاص وجود دارد که این کار را بسیار خوب انجام می دهند ، و این دو یکی از فیلم های بسیار مورد ستایش تاریخ هستند. اولین فیلمی که به آن نگاه خواهیم کرد، ادیسه فضایی ۲۰۰۱، چگونه استنلی کوبریک راهی برای حرکت از “دنباله سحر انسان” به “دنباله ایستگاه فضایی” در طول یک ثانیه و بدون مسائل مربوط به تداوم یافت. او این کار را با نشان دادن مرد بدوی که استخوان را به هوا پرتاب کرده و سپس آن را با یک سفینه فضایی که در فضا شناور بود جایگزین کرد. این کار بسیار مؤثر بود و به مخاطب این امکان را می داد که از یک صحنه به صحنه دیگر به راحتی حرکت کند.

نمونه دوم  در لورنس عربستان آمده است. پس از معرفی ، مدیر دیوید لی و سردبیر آن ان وی کویتس نیاز به راهی داشتند تا بتوانند از فضای دفاتر دولتی به بیابان های عربستان منتقل شوند. در این حالت آنها از دمیدن بر شعله کبریت استفاده کردند تا به موقع ما را به سمت طلوع آفتاب طوفان بکشند. این برش کار می کند زیرا ما خاموش شدن یک چراغ و طلوع دیگری داریم. باز هم ، این جریان و سرعت روایت را بدون تحریف مخاطب ادامه می دهد.

آیا این اطلاعات برای شما مفید بود؟ آیا انواع دیگری از کاهش ویرایش وجود دارد که می خواهید در مورد آنها بدانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

www.aasoovfx.com

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نظر شما درباره ما

نظر شما درباره سایت