بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم در سال ۲۰۱۹

خانه » آموزش ها » علم تدوین » بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم در سال ۲۰۱۹
زمان : 25 مارس 2020 دسته بندی : علم تدوین, نرم افزار
رای دادن به نوشته

ویرایش ویدیو دیگر کار دشواری نیست. جادوی واقعی در معرفی ویدئوی شما قرار دارد که به یک نرم‌افزار ویرایش ویدئو قدرتمند نیاز دارد.

برای اینکه بدانید کدام نرم‌افزار ویرایش ویدئو بهترین استفاده را دارد، باید به ویژگی‌هایی که نرم‌افزار ویرایش ویدئو ارائه می‌دهد و آنچه که نیاز دارید، نگاهی بیندازید.

داشتن ویژگی‌های زیاد ضرورتا به این معنا نیست که ویرایشگر ویدئو بهترین گزینه برای شما است. در واقع، این می‌تواند نقطه مقابل چیزی باشد که شما نیاز دارید. بسیاری از ویژگی‌ها، نرم‌افزار ویرایش ویدئو را می‌سازند.

برای یک فرد، استفاده از چنین ویرایشگر ویدیویی نیاز به تحقیق و یادگیری فشرده دارد. البته، شما عجله دارید و به چیزی نیاز دارید که به شما پاسخ دهد. این جایی است که ویراستاران ویدئوی ساده مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال، این کار را اشتباهی انجام ندهید. editors های ویدیویی پیچیده مانند Adobe برتر می‌توانند خروجی‌های برجسته‌ای تولید کنند. اگر دانش در مورد نحوه استفاده از این برنامه‌های نرم‌افزاری دارید، نباید از آن‌ها صرف‌نظر کنید.

قبل از شروع کار، در اینجا تنها چند چیز وجود دارد که باید به دنبال آن باشید که بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدئو را برای کار خود پیدا کنید:

encoders
encoders متصل شونده‌های مربوط به تبدیل ویدیو از یک فرمت به فرمت دیگر هستند. پروژه‌های موجود به طور منظم بهبود و به روز می‌شوند در حالی که توسعه دهندگان روی پروژه‌های جدید کار می‌کنند.

به عنوان مثال، بیایید یک ویدئوی ۴ K را ویرایش و فشرده‌سازی کنید. یک “h”. encoder ممکن است بهترین گزینه برای کار کردن با اندازه پرونده نهایی نباشد. یک کدگذار قوی‌تر در بهترین حالت است

پیچیدگی
همانطور که قبلا ذکر شد، پیچیدگی کاری که شما سعی دارید انجام دهید باید مشخص کنید که کدام ویرایشگر ویدئو باید استفاده شود. اگر مبتدی هستید، توصیه نمی‌شود از نرم‌افزار پیچیده برای یک کار ساده استفاده کنید.

الزامات سیستم
برخی از بهترین ویراستاران ویدیویی نیاز به کامپیوترهای قوی برای کار دارند. شما باید یک نرم‌افزار ویرایش ویدئو انتخاب کنید که بتواند بدون وقفه برای خروجی با کیفیت، روی کامپیوتر شما کار کند. همچنین برخی از ویراستاران ویدیویی وجود دارند که بر روی سیستم‌های پایین تر کار می کنند.
بیایید نگاهی به نرم‌افزار ویرایش ویدئو که می‌توانید از آن انتخاب کنید، بیندازیم.

بهترین ویرایش ویدئو
۱. Movavi Editor Video Plus
ویرایشگر ویدیویی قدرتمند با کاربری آسان برای ویندوز میباشد. به کمک Movavi Video Editor میتوانید قسمتهایی از کلیپ های ویدیویی را جدا کرده و به قسمتهای دیگر وصل نمایید بدون اینکه ذره ای از کیفیت آنها کاسته شود؛ فیلترها و افکت های ویژه برایشان اجرا کنید، و یا موزیک یا عنوان به آنها اضافه نمایید. بجز ویژگی ها و کارآیی های گسترده، نرم افزار Movavi Video Editor کاربری راحتی نیز دارد؛ کمی خلاقیت را چاشنی کارتان کنید، و آنگاه یک ویدیو هالیوودی بدون زحمت خواهید داشت.

نرم افزار تدوین فیلم

۲. Shotcut

Shotcut یکی دیگر از بهترین ویراستاران ویدیویی برای ویندوز ۱۰، MacOS و لینوکس است. ویرایشگر ویدیو همچنین ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در یک برنامه کوچک بسته‌بندی می‌شوند.

نرم افزار تدوین فیلم

Shotcut از طیف وسیعی از فرمت های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با اغلب فرمت های ویدئویی که در حال حاضر در دسترس هستند، کار کنید.

اگر یک کاربر خانگی هستید و برای ویرایش کلیپ ها و فیلم های خود نیازی به افکت ها و جلوه های ویژه حرفه ای و خاص ندارید، لازم نیست تا از یک نرم افزار حرفه ای برای ویرایش فیلم های خود استفاده کنید، میتوانید با نصب نرم افزار ShotCut مهم ترین ابزارهای ویرایش فیلم را در اختیار داشته باشید. ShotCut نام ویرایشگری ساده و رایگان به منظور ویرایش و کار بر روی فایل های ویدئویی خانگی می باشد که از اکثر فرمت های صوتی و ویدئویی پشتیبانی می کند و دارای رابط کاربری ساده و انعطاف پذیری می باشد، تنها کافیست فیلم، عکس و یا فایل های صوتی مورد نظر خود را وارد محیط نرم افزار کرده و با کمک ابزارهایی که در دسترس شما هستند شروع به ویرایش آنها نمایید، از قابلیت های دیگر این نرم افزار میتوان به مواردی همچون پردازش تصاویر بر پایه تکنولوژی OpenGL، کنترلر صوتی، ذخیره سازی و بارگذاری فایل های MLT و XML، امکان Drag & Drop فایل ها، پشتیبانی از فرمت های تصویری BMP, GIF, JPEG, PNG, SVG, TGA, TIFF و فیلتر های ویدئویی نظیر Blur, Color Grading, Crop, Glow, Mirror, Saturation, Sharpen اشاره کرد.

۳.DaVinci Resolve Studio

اگر می‌خواهید تخصص خود را به سطح بالایی ببرید،  davinci  بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدئو برای شما است.

این محصول یک ویرایشگر ویدیویی قدرتمند، در سطح حرفه‌ای، با ویژگی‌هایی مثل ویرایش زمانی، keyframes، مدیریت رسانه‌های پیشرفته، پشتیبانی متصل شونده می باشد باشید.

نرم افزار تدوین فیلم

یکی از نرم افزارهای حرفه ای و نام آشنا در زمینه تدوین، ویرایش و تصحیح رنگ تخصصی فایل های ویدئویی در بین تدوینگران و فیلم سازان حرفه ای می باشد که به طور تخصصی تمرکز اصلی خود را بر روی اصلاح رنگ ها (Color Correction) قرار داده است و با استفاده از استاندارد انحصاری خود (YRGB) و همچنین قابلیت های بی نظیر داینامیک تصحیح رنگ خود، خروجی خاص و خوش رنگ و لعابی را تقدیم تدوینگر و عوامل پشت صحنه فیلم خواهد کرد. Davinci Resolve تقریبا از تمامی فایل های ویدئویی ایجاد شده توسط دوربین های مطرح و حرفه ای دنیا پشتیبانی می کند و به تدوینگر فیلم کمک می کند تا به بهترین نحو ممکن خروجی مناسبی را از آنها بدست آورد، نرم افزار Davinci Resolve هیچ محدودیتی برای استفاده از سخت افزارها ندارد و به صورت حقیقی یک نرم افزار RealTime می باشد

۴. PowerDirector

این نرم افزار نه تنها دست کمی از رقبای معروف خود یعنی Corel Video Studio و Adobe Preimier ندارد بلکه می تواند در بسیاری از مباحث به کاربران امکانات کامل تری را ارائه دهد. از قابلیت های این ابزار باید به این صورت بیان نمود که این ابزار به مانند یک واسط عمل می کند. یعنی کاربران فیلم ها را از انواع دوربین های دیجیتالی و فیلم برداری کپچر کرده ، مورد ویرایش قرار می دهند و با کیفیتی فوق العاده بالا ذخیره و یا بر روی انواع لوح های فشرده رایت می کنند. اما نکته ی مهم نرم افزار CyberLink PowerDirector در ویرایش خلاصه می شود، چرا که بدون هیچ گونه آموزش، کاربران قادر خواهند فیلم ها را به صورت کاملا حرفه ای و مطابق با سلیقه خود ویرایش کنند. نکته ی بسیار مهمی که در CyberLink PowerDirector نهفته شده است و اکثر کاربران حرفه ای ویرایش فیلم ها به آن توجه ویژه ای دارند سرعت در رندر کردن فیلم ها می باشد.
  •  

قابلیت های نرم افزار CyberLink PowerDirector

  • قابلیت Capture کردن از انواع دستگاه های قابل حمل و انواع دوربین های فیلم برداری
  • خروجی گرفتن از Capture ها با بهترین کیفیت ممکن نظیر AVCHD, MPEG-2 HD,  WMV-HD
  • ساخت منوهایی فوق العاده حرفه ای اما بسیار ساده برای ویدوئو دی وی دی
  • پشتیبانی از صدای بسیار با کیفیت دالبی دیجیتال
  • سرعت بسیار بالا در رندر کردن فیلم
  • ساخت اسلاید شو هایی حرفه ای و بسیار زیبا به سادگی جندین کلیک کردن
  • توانایی برقراری ارتباط با سایت Flickr که پایگاهی برای آپلود تصاویر می باشد
  • پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی ، تصویر و فیلم ها
  • Wiazard برای ساده شدن و سرعت در عملکرد بسیاری از کارها
  • پشتیبانی از با کیفیت ترین فرمت ها نظیر  AVCHD, MPEG-2 HD,  WMV-HD
  • پشتیبانی کامل از Blu-rey که کیفیت واقعا بی نظیر را با خود به همراه دارد
  • قابلیت ویرایش حرفه ای صداها
  • افکت هایی متعدد برای ویرایش صدا ها
  • قابلیت ساخت افکت هایی برای ابزارهای دیگر شرکت CyberLink
  • قابلیت بیرون کشیدن صداهای موجود در داخل فیلم ها
  • قابلیت رایت بر روی انواع لوح های فشرده
  • قابلیت تبدیل زیرنویس فیلم ها از فرمت TXT به قرمت SRT
  • سازگاری با NVIDIA CUDA

۵. Adobe Premiere

ادوبی Premier در میان همه نرم افزارهایی که در این فهرست قرار دارند بسیار قدرتمند است، اما در عین حال، بسیار پیچیده و گران‌قیمت است. این دلیل آن است که ما آن را در موقعیت # ۵ قرار دادیم.

نرم افزار تدوین فیلم

 پریمیر نرم افزاری که با نهایت امکانات و تکنولوژی ها ویرایشی قدرتمند را برای فیلم ها امکان پذیر می سازد. اکثر فیلم هایی که امروزه ما با نهایت کیفیت و استفاده از انواع تکنولوژی و ویرایشی حرفه ای مشاهده می کنیم با این محصول ادوبی تدوین شده اند.شاید مهم ترین خصوصیت را بتوان در این مورد خلاصه نمود که دیگر قرار است از این به بعد ادوبی تنها نسخه های ۶۴ بیت برای Adobe Premiere  ارائه دهد ، نه تنها Adobe Premiere  بلکه After Effects هم تنها به صورت ۶۴ بیت عرضه می شود ؛ این امر هم به این دلیل است که سیستم های ۳۲ بیت دیگر توان پردازش های سرسام آور این دو محصول را ندارند. با این که این نسخه قرار است تنها برروی سیستم عامل ۶۴ بیت نصب شود اما با توجه به بهینه سازی های انجام شده سرعت عملکرد نرم افزار با افزایش چشم گیری رو به رو شده و کاربران سیستم عامل ۶۴ بیت پس از نصب این نسخه می توانند این افزایش سرعت را به راحتی حس کنند.

۶.Blender

نرم افزاری کاربردی که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.

نرم افزار تدوین فیلم

قابلیت های کلیدی نرم افزار Blender

  • ایجاد مجموعه ای کاملا یکپارچه
  • فایل اجرایی کوچک با توزیع آسان
  • معماری ۳D با کیفیت بالا برای ایجاد جریان های کاری سریع و کارآمدی
  • پلت فرم های متقاطع با رابط کاربری یکسان OpenGL بروی تمامی آن ها
  • ارائه طیف وسیعی از ابزارهای ضروری برای تولید محتوی ۳ بعدی شامل: مدل سازی، نگاشت UV، بافت، پوسته، انیمیشن، ذره ومانند آن،
  • آراسته کردن، اسکریپت نویسی، ارائه، ترکیب، post-production و ایجاد بازی

۷.Filmora

Filmora یک نرم افزار ویرایشگر ویدئویی محبوب که دارای کلیه ابزار لازم برای ویرایش کردن ویدیو است و شما را قادر میسازد تا فیلم های شگفت انگیز (هالیوودی) همراه با زیرنویس، عنوان، جلوه های ویژه از ویدیوها، فایل های صوتی، و عکس هايتان بسازید. ویدئو تولید شده توسط Wondershare Filmora را در یوتیوب و فیس بوک با دوستان و اقوام به اشتراک بگذارید. ویدیوهایتان را در دستگاه های قابل حمل مثل آیفون، آی پد، آی پاد، و … همراهتان داشته باشید و یا آنها را روی DVD نگه داری و حفظ نمایید.

نرم افزار تدوین فیلم

قابلیت های نرم افزار  Filmora

  • قابلیت ساخت فیلم های جالب با استفاده از کلیپ های خانگی، فایل های صوتی و عکس ها.
  • قابلیت تنظیم و ویرایش با جلوه های خاصی که مد نظر شماست مثل بریدن، حذف کردن، اضافه کردن، محو کردن ، تنظیم زمانی
  • قابلیت تنظیم کیفی ویدیو مانند کنتراست، پس زمینه، نور، رنگ
  • با یک کلیک روی فیلم صدا گذاری کنید
  • بالا بردن یا کم کردن سرعت پخش یا صوت برای جالب تر کردن ویدیو
  • مدیریت کلیه منابع مدیا مانند ویدیوها (وب کم)، عکس ها، اسلایدها و …

۸.HitFilm Express

چیزی که باعث می‌شود HitFilm اکسپرس، یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو برای ویندوز ۱۰ باشد، ویژگی‌های آن نیست، بلکه تطبیق پذیری آن است. نرم‌افزار ویرایش ویدئو می‌تواند تقریبا تمام فرمت های ویدیویی موجود را ویرایش کند.

نرم افزار تدوین فیلم

نرم افزاری قدرتمند برای ویرایش و تدوین ویدئوها می باشد که دارای کارایی و امکانات بسیار بالایی بوده و پردازش و رندرینگ ویدئوها در محیط آن بسیار ساده انجام میشود. ابزار ویرایش فیلم های ۳ بعدی، پشتیبانی از فرمت های مختلف، کنترل صوتی بی همتا و پردازش و رندرینگ بهتر و سریعتر افکت ها، HitFilm را به یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ویرایش ویدئو تبدیل کرده است.

۹. Lightworks

Lightworks نرم افزاری برای ویرایش و تولید فایل های تصویری است که ابزارهایی پیشرفته را برای ویرایش ارائه میکند.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به ویرایش ویدیو علاقمند هستید یا ویرایش فیلم جزوی از کار شما میباشد ما به شما نرم افزار Lightworks را پیشنهاد میکنیم. زیرا نرم افزاری قوی و حرفه ای برای ویرایش ویدیو ها میباشد.

این نرم افزار از اکثر فرمت ها پشتیبانی میکند، از جمله فرمت های مورد پشتیبانی این نرم افزار میتوان به MP4, MKV, MPG, AVI اشاره کرد.

نرم افزار Lightworks دارای قدرت و عملکرد بسیار بالایی در زمینه ویرایش فیلم ها و فایل های تصویری است.

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید، و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

نرم افزار تدوین فیلم

مهم ترین ویژگی های نرم افزار Lightworks Pro:

– محیط کاربری حرفه ای

– دارای ابزار های پیشرفته

– پشتیبانی از فرمت های مختلف

– قابلیت برش و سانسور فیلم

– قابلیت صداگذاری روی فیلم

– قابلیت تنظیم نور و رنگ فیلم

– قابلیت ادغام چند فیلم

۱۰.Microsoft Photos

(مایکروسافت)به عنوان بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدئو برای ویندوز ۱۰ برچسب زده می‌شود. این نرم‌افزار برخی ویژگی‌های اساسی را فراهم می‌کند که شما نیاز دارید یک ویدئو از عکس‌ها و کلیپ ها تهیه کنید.

مایکروسافت به دنبال بروزرسانی برنامه Music and Video  امروز برای برنامه Microsoft Photos بروزرسانی کوچکی را انتشار کرد .

بروزرسانی این نرم افزار تغییراتی را در بر داشته که در ادامه مطلب میتوانید این تغییرات را مشاهده کنید .

  • قابلیت به اشتراک گذاری آلبوم با استفاده از لینک وان درایو
  • مشاهده و ویرایش آلبوم ها در تمامی دستگاه های آپلود شده توسط وان درایو
  • قابلیت انتخاب نمایش پوشه های اپلود شده وان درایو در بخش تنظیمات
  • انتخاب عکس های خاص در هنگام  import کردن
  • مکث و از سرگیری اسلاید شو ها با زدن دکمه اینتر یا اسپیس
  • نمایش مکان تصاویر بر روی نقشه
  • بهبود پخش تصاویر زند ه
  • رفع برخی مشکلات نرم افزار

برخی ویژگی های اضافه شده به ویندوز ۱۰ موبایل

  • مشاهده تصاویر از Windows Camera بدون باز کردن قفل گوشی
  • قابلیت ویرایش ویدیو های slow-motion  با استفاده از Lumia phones
  • بهبود کیبورد در Continuum

www.aasoovfx.com

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نظر شما درباره ما

نظر شما درباره سایت