نکاتی برای افزایش سرعت تدوین در پریمیر پرو بخش اول

خانه » آموزش ها » نرم افزار » Premiere Pro » نکاتی برای افزایش سرعت تدوین در پریمیر پرو بخش اول
زمان : 05 مه 2020 دسته بندی : Premiere Pro, آموزش ها, نرم افزار
رای دادن به نوشته

نکاتی برای افزایش سرعت تدوین در پریمیر پرو بخش اول

بی شک نوشته ها و کلیپ های آموزشی زیادی با عنوان ترفند ها و نکات طلایی پریمیر پرو در اینترنت وجود دارد. اما نکته انتقادی این است که چقدر از آن ها واقعا کاربردی محسوب می شوند.

قطعا دانستن کلید میانبر برای یک ابزاری که اصلا استفاده نمی کنید، ترفند محسوب نمی شود. در این مقاله قصد دارم نکاتی را آموزش دهم که باعث افزایش سرعت روندکاری (ورک فلو) شما می شود. گفتنی است استفاده از دکمه + در مقاله به منظور همراهی با دکمه دیگری از صفحه کلید است، – + Alt یعنی Alt  را همزمان  با کلید – فشار دهید.

ما به شما هفت نکتـــــــه طلایی پریمیــــــر پـــــرو را آموزش می دهم.

نکاتی برای افزایش سرعت تدوین در پریمیر پرو

۱ . افزایش سرعت پخش (پلی بک)

شما هم  میدانید که کلید های ترکیبی L و J ، K برای پخش وارونه، توقف و پخش به جلو کلیپ در تایم لاین استفاده می شود. اگر یکی از کلیدهای J یا L را دو مرتبه فشار دهید، سرعت پخش دوبرابر یعنی ۲۰۰ % می شود، اما اگر سه مرتبه انجام دهید، سرعت پخش به %۴۰۰ افزایش پیدا میکند.

اما نکته طلایی استفاده از کلید ترکیبیShift است. یعنی با فشردن Shift + L یا Shift + J سرعت پخش تنها ۱۰ % افزایش پیدا میکند.

برای مثال میخواهید کلیپ را در سرعت ۱۲۰ % بازبینی کنید. اول یک بار کلید L را بزنید تا کلیپ در سرعت معمولی ۱۰۰ % پخش شود، سپس کلید ترکیبی Shift + L را دومرتبه فشار دهید تا به سرعت مد نظر برسید.

هنوز کار ما با این ویژگی تمام نشده است! اگر کلیدهای K+L یا K+J را همزمان فشار دهید، فایل در سرعت یک چهارم یا همان%۲۵ پخش می شود.

پریمیر پرو

۲ . نمایش اطلاعات کلیپ با کمک GPU

اگر از یکی از سیستم های پردازش گرافیکی مانند CUDA یاOpenCL استفاده میکنید، می توانید اطلاعاتی درباره فوتیج مانند dropped frames ، color encoding و مشخصات فایل ویدیویی را در مانیتور Program در حین پخش کلیپ مشاهده کنید.

این کار به منظور بررسی کلیپ در هنگام پخش کارایی دارد. بدین منظور، پخش کلیپ را متوقف کنید سپس کلید ترکیبی F11 + Ctrl + Shift  را فشار دهید، با کلید Space کلیپ را پخش کنید و اطلاعات در مانیتور پروگرام دیده م یشوند. برای غیرفعال کردن این ویژگیپخش کلیپ را دوباره متوقف کنید و همین کلید ترکیبی را مجددا بزنید.

۳ . نمایش عناوین ترک ها (لایه ها) در تایم لاین

وقتی تعداد لایه ها در تایم لاین زیاد میشود، به سختی میتوان یک ترک با عنوان مخصوص را پیدا کرد. برای مثال شما ۱۶ ترک تصویر دارید و همه آنها عنوان مخصوص به خود را دارند. با وجود این تعداد لایه، پیدا کردن ترک که فرضا دوربین اول نامگذاری شده است، کمی مشکل است.

برای اینکه نام لایه ها در یک تایم لاین فشرده نیز پدیدار باشد، این کار را انجام دهید. نخست در سمت چپ تایم لاین، جایی که عنوان ترکها مثل Video 1 دیده میشود کلیک راست کنید و گزینه Cus tomize را انتخاب کنید. پنجرهای به نام Button Editor باز میشود، از داخل آن گزینه Track Name را درگ کنید و به داخل همان ناحیه که کلیک راست کرده اید، دراپ کنید. همچنین برای کوچک کردن همه ترکها به صورت یکجا – + Shift و برای بزرگ کردن آنها = + Shift را استفاده کنید. اگر تنها قصد بزر گ کردن و کوچک کردن اندازه لایه های ویدئویی را دارید به ترتیب از کلیدهای ترکیبی = + Ctrl و – + Ctrl استفاده کنید. برای انجام همین عمل بر روی تر کهای صوتی از = + Alt و – + Alt استفاده کنید.

تدوین در پریمیر پرو

تدوین در پریمیر پرو

۴ . بررسی یک تغییر از لحظاتی قبل

معمولا وقتی یک برش میزنید یا تغییری ایجاد میدهید کارگردان از شما م یخواهد تا از چند ثانیه قبل کار را ببیند. گاهی تغییر دادن خط زمان در تایم لاین با موس خسته کننده است. با فشردن کلید ترکیبی Shift + K کلیپ از سه ثانیه قبل برای شما پخش می شود.

در تدوین دیجیتال به این ویژگی Play Around میگویند که به معنی آزمایش کردن یا بازی کردن است.

فکر میکنید سه ثانیه زمانکمی است؟ مشکلی نیست، از منو Edit گزینه Preferences پنجره Playback را باز کنید. حالا در مقابل گزینه Preroll عدد دلخواه را به ثانیه وارد کنید.

همچنین گاهی نیاز دارید این بررسی و پخش مجدد کلیپ به شکل بدون توقف تکرار شود. بدین منظور، از قسمت پایین سمت چپ مانیتور Program بر روی گزینه Button Editor کلیک کنید و گزینه Loop را به داخل لیست دکمه ها درگ و دراپ کنید. حالا در مانیتور پروگرام بر روی آن کلیک کنید تا فعال شود. اکنون Shift + K را بزنید و همینطور که م یبینید این ۳ ثانیه بدون توقف پخش و تکرار میشود.

تدوین در پریمیر پرو

۵ . تعیین میزان افزایش یا کاهش افک تها

در پنل Effects یا Color در مقابل میزان متغیر افکت ها یک باکس کوچکی وجود دارد که میتوانید عدد دلخواه را وارد کنید یا با نشانگر آن را افزایش یا کاهش دهید. گاهی نیاز دارید عدد متغیر بزرگتر یا جزئی تر شود.

اگر کلید Shift را نگه دارید و متغیر را با موس به سمت راست یا چپ ببرید، عدد داخل آن ده تایی بیشتر میشود.حالا اگر کلید Ctrl را نگه دارید، نرخ تغییر به یک دهم کاهش پیدا میکند و میتوانید تغییرات مدنظر را به صورت جزئی پیش ببرید.

تدوین در پریمیر پرو

۶ . انتخاب محدوده رندر بدون یک فریم اضافه

تدوینگران برای رندر یک بخش مشخص از کلیپ از کلید ترکیبی I و O استفاده م یکنند. اما احتمالا میدانید که وقتی دکمه O را میزنید یک فریم اضافه تر از آنچه میخواهید برای شما در محدوده انتخابی در نظر گرفته می شود.

میخواهید یک کلیپ یا مجموع چند کلیپ به صورت کامل بدون یک فریم اضافه تر را انتخاب و رندر کنید.

خیلی ساده است، کافی است کلیپ یا کلیپ های مدنظر را انتخاب و کلید / یا همان اسلش را فشار دهید.

تدوین در پریمیر پرو

۷ . کپی افکتها از یک کلیپ به کلیپ دیگر

گاهی بخاطر اینکه مشخصات دو یا چند کلیپ یکسان است، می توانید افکت کلیپ اول را برای دیگر کلیپها بدون تغییر کپی کنید. برای مثال افکت رنگی یا اصلاح نویز صدای یک کلیپ را بدون تغییر به کلیپ دیگری کپی کنید.

در این شرایط افکت را از پنل Effects کپی و به همین پنل در کلیپ مدنظر کپی میکنید. اما این کار کمی زمان بر است، خصوصا وقتی پای چند افکت در میان باشد. برای کپی افکت ها، اصلا نیازی نیست به پنل افکت بروید و افکت را پیدا کنید! تنها کلیپ را در داخل تایم لاین انتخاب و با کلید ترکیبی Ctrl + C کپی کنید. کلیپ مقصد را انتخاب و حالا کلید ترکیبی Ctrl + Alt + V را فشار دهید. پنجره Pas te Attributes باز میشود و میتوانید انتخاب کنید کدام افکتها از کلیپ اول بهکلیپ دوم کپی شوند. به همین سادگی.

تدوین در پریمیر پرو

ادامه دارد…

www.aasoovfx.com.com

پیشنهاد می شود :

نکاتی برای افزایش سرعت تدوین در پریمیر پرو بخش دوم

ساخت ویدیو برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

آموزش پریست لرزش دوربین برای افتر افکت و پریمیرپرو

نحوه ایجاد پروکسی سریع در پریمیرپرو

۵ راه برای بهتر کردن دید شما در تدوین فیلم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نظر شما درباره ما

نظر شما درباره سایت