پریمیرپرو یا افتر افکت، به کدام یک نیاز دارید؟

خانه » آموزش ها » نرم افزار » After Effects » پریمیرپرو یا افتر افکت، به کدام یک نیاز دارید؟
زمان : 30 ژوئن 2020 دسته بندی : After Effects, Premiere Pro, آموزش ها, نرم افزار
رای دادن به نوشته

پریمیرپرو یا افتر افکت، به کدام یک نیاز دارید؟

پریمیرپرو یا افتر افکت دو برنامه پرچمدار از تولیدات Adobe هستند. اما برای کدام کار به کدام یک نیاز دارید؟ 
هنگامی که شما در حال ایجاد یک پروژه جدید هستید ، دانستن اینکه چه موقع از Premiere استفاده کنید و چه موقع در After Effects  پروژه را ساخته و بهره برداری کنید. هر دو برنامه فوق العاده قدرتمندی هستند که بعضی اوقات می توانند عملکردهای یکسانی را انجام دهند ، اما بیشتر اوقات ، یکی از آنها از نظر چیزی بهتر از دیگری است.

اختلافات بین این دو برنامه برای هرکسی که قبلاً از آنها استفاده کرده است کاملاً آشکار است. اما اگر تازه وارد این مجموعه باشید ، می تواند تعیین کننده اینکه کدام یک از آنها را باید برای یک کار پس از تولید یاد بگیرید ، گیج کننده باشد.

بیایید نگاهی به دو ابزار اصلی نرم افزار تولید ویدئو Adobe بیندازیم و ببینیم چه کاری انجام می دهند، و چه زمانی از دیگری استفاده کنیم.

ادوبی پریمیرپرو

Adobe Premiere Pro یک NLE (ویرایشگر غیرخطی) است که وظیفه اصلی ویرایش کلیپ های ویدیویی را به صورت توالی در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه ای است که بیشتر مبتدیان برای ایجاد یک فیلم ساده با کلیپ های مختلف و موسیقی باز می کنند. بسیار باورپذیر است – قابل استفاده برای مبتدیان ، و هنوز هم به اندازه کافی قدرتمند برای یک ویرایشگر استاد. این فقط به همه مواردی که برای تکمیل یک فیلم حرفه ای نیاز دارید: یک ویرایشگر کلیپ ، ابزار اصلاح رنگ ، برنامه های صوتی و حتی نرم افزارهای گرافیکی است.

برخی خصوصیات پریمیر :

  • ویرایش یک ویدیو با کلیپ های موجود وارد شده از یک دوربین.
  • ویرایش صدا در ویدیو
  • عملکردهای صوتی پریمیر به مراتب از افترافکت فراتر است.
  • انتقال بین کلیپ ها در جدول زمانی شما.
  • ایجاد / پرداخت هر نوع فیلم : فیلم های کوتاه ، موزیک ویدیو ، فیلم های اجتماعی و غیره.

ادوبی افتر افکت

Adobe After Effects یک سکوی گرافیکی با حرکت دیجیتالی است که برای ایجاد یا انیمیشن های ساده یا پروژه های گرافیکی پیچیده استفاده می شود. اگر تا به حال از یک “متخصص موشن گرافیک ” شنیده باشید ، احتمال آن وجود دارد که آن‌ها در After Effects موفق شوندمهارت داشته باشند. این برنامه حرکت به لایه ها و امکاناتی که نمی توانستید در Premiere انجام دهید اضافه می کند. ابزارهای موشن آن بسیار بهتر از نسخه های Premiere است ، و این ابزار ترجیحی برای اضافه کردن حرکت به ویدیوها، تصاویر و طراحی است. این نوع برنامه “قابل یادگیری ، آسان برای تسلط” است ، اما به محض قطع کردن آن ، ایجاد گرافیک حرکت یا جلوه های بصری برای پروژه های شما ضروری است.

یاد گرفتن این برنامه برای تسلط کامل آنچنان دشوار نیست، زمانی که این کار را انجام ‌دهید، می توانید گرافیک متحرک و یا جلوه‌های تصویری بر روی پروژه های خود اعمال کنید. 

برخی خصوصیات افتر افکت :

  • ایجاد بسته های گرافیکی متحرک برای پروژه های خود.
  • افزودن motion blur حرفه ای به لایه ها 
  • دستکاری سکانس های چند لایه که به keyfram های دقیق نیاز دارند.
  • ایجاد sequences های عنوان بندی که انیمیشن‌های مبتنی بر keyframe را در بر می‌گیرد.

After Effects در مقابل Premiere Pro: تفاوت چیست؟

به طور خلاصه ، Premiere تمام دارایی های های شما را جمع می کند و یک محصول ویدئویی نهایی را ایجاد می کند ، در حالی که After Effects عمدتاً ابزاری برای تولید دارایی است. این عالی است که در After Effects یک فیلم اجتماعی مبتنی بر حرکت را تنها با یک قطعه موسیقی در زیر، و یا حتی ایجاد یک انیمیشن کامل ایجاد کنید.

نرم افزارهای پریمیر و افتر افکت به شدت به هم مرتبط هستند، من و بسیاری از ویراستاران، آن‌ها را به صورت همزمان استفاده می‌کنم. هنگامی که با هر دو برنامه آشنا شدید، یاد خواهید گرفت که چگونه به صورت پویا لینک های پریمیرپرو را به پروژه‌های افتر افکت و بالعکس ارسال کنید تا بتوانید در همان زمان به هر دو دارایی ( فایل های ویدیویی ) دسترسی داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ادوبی پریمیر و افتر افکت به قسمت آموزش ها مراجعه کنید. 

پیشنهاد می شود :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نظر شما درباره ما

نظر شما درباره سایت